måndag 25 februari 2008

Vad ska man säga!?

Måndag eftermiddag, jag är fortfarande seg i kroppen efter för mycket alkohol i lördags. Varför lär man sig aldrig att sluta dricka i tid? Och varför tror man att man kan hälla i sig sprit som vatten? Nä, det är dags att vakna upp och inse att man inte är någon stor mega drickare. Det bästa är att vara lagom full, mycket fnittrig och lite vinglig. Sen vill man ju helst kunna göra något dagen efter också, ha! Festen var iallafall mycket lyckad (förutom att FA inte var där då). Ett gäng snygga tjejer lagade mat och god efterrätt, kollade på melodifestivalen, blev fulla och stack ut och ägde dansgolvet. När jag fick FA:s meddelande på kvällen om att jag var tvungen att hångla, garvade jag och tänkte för mig själv, aldrig att det kommer hända! Men efter några öl för mycket kom mina raggarinstinkter fram och jag lyckades få tag på ett riktigt hett lammkött. Mums! Killen var två år yngre än jag, men kändes som tio år yngre, då det var min kompis lillebrors kompis. Hallå, hur gamla är dom liksom!? Fjorton och springer fortfarande runt i buskarna och leker kull!? Men det var jävligt gött att hångla och han var faktiskt söt och väldigt gullig. Plus i kanten på det! Ångesten har lagt sig och jag är jävligt stolt över mig själv som lyckades borra in min tunga i någon annans käft än L:s.

När vi ändå är inne på L kan jag meddela att vi pratat i telefon idag. Lite tårar, men mest mys. Jag tror att vi båda börjar förbereda oss på att det snart är slut mellan oss. Det är jävligt jobbigt, men vi måste gå vidare och inse att det aldrig, ALDRIG, kommer att bli vi. Jag måste lära mig att stå på egna ben, utan hans kärlek och närhet. Han måste gå vidare och inse att han aldrig kommer att få uppleva så bra knull som han har nu. Vill han hellre sitta hemma och runka med högern och leva vuxenliv, så varsegod. Jag är en rolig prick, och han kommer att sakna mig, det vet jag. Kanske han inser att jag var för bra för att släppa? Men då är det för sent.

Denna vecka kommer gå fort hoppas jag, för jag längtar till helgen! Jag och FA ska ha långhelg med varandra :-) På fredag ska vi mingla och på lördag ska vi festa järnet! Salivutbyte med någon trevlig karl, ja vem vet!? Det verkar som att fjärilsflickorna är heta på marknaden just nu!

Ps. Jag vill ha Björn Gustafsson! Jag är kär!

-FE

Inga kommentarer: