söndag 24 februari 2008

FA igen..

Lade för en liten stund sedan märke till vilken dag det är idag, den 24 februari 2008. Hittade ett kort på S och fick mig en käftsmäll. För att tydliggöra för er utomstående så innebär det att det är exakt ett år sedan det var den 24 februari 2007. Oh Fan! säger du det FA?! Denna dagen för ett år sedan var allt, ALLT annorlunda. Jag var nykär, upp över öronen förälskad och tokigt galen. Jag tog mod till mig och besökte en del av hans liv jag aldrig tidigare gjort. Väl mottagen och glatt bemött kunde verkligen ingenting ha gått bättre. Jag svävade på moln och allting var underbart, underbart liksom de sex nästkommande månaderna kom att bli. Och Ja, jag säger det igen, hur ynkligt de än må låta, så var det de bästa månaderna i mitt liv! Den stora frågan är Hur det nu kan komma sig? Hur kunde det va så jävla bra? Funderar och återkommer när jag blivit klok på det.

Men hur svag är jag egentligen inte om jag berörs, blir ledsen och deppig av ett par siffror, siffror sammankopplade till ett datum? Hur glömmer jag när hela jävla Fucking Februari är full av datum sammakopplade med känslor - känslor av underbar kärlek? Återigen får jag intala mig själv att jag kommer att glömma och gå vidare, ett stolpskott som han är inte värd att lägga energi på. Jag vet att jag kommit en bit på vägen men alla dessa intalanden som måste göras och lägga energi på, tär mer på mig än vad jag anar.. Intalar mig att Saker jag inte dör av - gör mig starkare och långt ner i det undermedvetna har jag en känsla av det kommer att ske och kanske till och med kommer det föra något gott med sig. Tror jag verkligen på det själv?! Nåväl, en sak har jag att tacka S för, hur sjukt nu de än låter. När jag i efterhand reflekterar kring det har jag kommit fram till att jag inte alltid var flickan med den bästa självkänslan, men S hjälpte mig, med sitt då underbara sätt, att stärka den. och faktiskt så tog han inte hela med sig när han stack. Tur är väl det, för kan en fjäril som tagit sig ur något kämpigt och knäckande komma ut levande med en bättre självkänsla måste det ändå vara en bra grej att fundera på när livet känns snett och orättvist och framför allt är det positivt till den dagen hon prövar sina vingar ordentligt igen!

-FA

Inga kommentarer: