tisdag 5 februari 2008

Tisdags-Tema

Fjärilsflickorna har bestämt sig för att joina Tisdags-Tema. Tanken är att man utgår från ett ämne, en sak eller ett ord (som bestäms via www.tisdagstema.se) som man sedan skall reflektera över med hjälp av en bild som man själv tar och lägger upp på sin blogg. Detta kan således bli mycket intressant då både jag och FA är väldigt fantasifulla :-)

Det stora problemet med denna veckans tema är att jag inte har tillgång till någon kamera, haha! Men istället för att publicera en bild, får ni kära läsare, fantisera om er egen bild från era innersta tankar.

Dagens Tisdags-Tema lyder: CIRKEL

Dags för FE att spekulera kring detta ord:

När jag hör ordet cirkel tänker jag på färglada studsbollar, glittriga julgranskulor, en varm sol, smarriga smaker av kulglass, runda pannkakor med grädde och sylt, en röd frisbee samt en prickig badboll. Det jag absolut inte tänker på är mattematiska formler som har med cirklar att göra, om det nu finns några sådana? Dock tänker jag inte spekulera om något av det som jag tog upp här, det var bara en liten inledning av mitt cirkeltänk.

En cirkel för mig är något som går runt, runt och runt, där det varken finns en början eller ett slut och heller inget självklart mål att sträva mot. Jag kopplar cirkeln till livet. Livet är en rundgång, ingen vet var, när eller hur livet började och heller inte var, när eller hur livet kommer att sluta. Skrämmande ord från en liten flicka. För vem vet vad som kommer att hända efter döden? Vem vet om vi levde innan vi föddes på just denna del av världen? Jag antar att livet går ut på att gå runt denna eviga cirkel, utan en bestämd och trygg plats i tillvaron och utan ett bestämt mål att se framemot. Meningsfullt eller inte? Avgör själva!

-FE

Inga kommentarer: