måndag 18 februari 2008

Kärleken är....

I natt bestämde jag mig för att aldrig mer bli kär, det låter drastiskt jag vet. Men jag ska iallafall aldrig låta kärleken få ta över och styra mitt liv. När jag lämnar mitt nuvarande "förhållande", vilket kommer bli under detta år, ska jag bygga upp en tillvaro med mig själv, mina vänner och med min familj. Jag ska vara nöjd över det liv jag lever och över alla de fantastiska människor jag har runt omkring mig. Samtidigt är kärleken det finaste som finns, och känslan är obeskrivlig. Men det gör alldeles för ont när kärleken försvinner ut från livet, så ibland funderar jag på om det verkligen är värt det. Förresten så tror jag inte att jag kan bli kär igen, vare sig jag vill det eller inte. Jag undrar om jag någonsin kan känna så starkt för en människa två gånger? Jag menar, jag är kär nu, och jag har aldrig känt så här någongång tidigare i mitt liv. Chansen att jag får uppleva det en gång till måste vara minimal! Aldrig att jag kan känna så här för någon annan, det går liksom inte.


Out on the floor you'll dance with somebody else
I can't take no more, want you for myself

The game is on and I know the way it will end
The battle is won, no need to pretend
-FE

Inga kommentarer: