tisdag 30 juni 2009

Tillbaka, eller!?

Efter att jag och FA diskuterade häromdagen om hur bra det är att blogga, för sin egen skull, så att man har koll på sitt liv och vad som händer, som en dagbok ungefär, så kände jag att det var dags för mig att uppdatera lite. Jag vet egentligen inte var jag ska börja, för det har hänt så SJUKT MYCKET under dessa månader som vi inte har bloggat. Jag är glad, lycklig, vilsen, ledsen, tankspridd, fattig, men mest glad och lycklig, eller!?

Jag är ledig från jobbet nu, dagarna spenderas i solen, på en filt, eller på någon uteservering med en massa öl och drinkar. Mina pengar går till livets godheter just nu. Det sjukaste med allt är nog att jag har gått och blivit "kär". Eller förälskad kanske är rätt ord. Jag har känt killen, vi kan kalla honom Karl, i exakt tre månader. På dessa tre månader har vi träffats två helger. Hur kan man bli så här i hjärnan efter endast två träffar? Kärlek vid första ögonkastet, ja kanske. Men denna helgen fick jag iallafall svar på mina funderingar och tankar, och det är att jag kan tänka mig att spendera mer tid med honom. Jag vill träffa honom och se vart det kan leda. Då tänker ni, vad är problemet? Problemet är att han är en upptagen man. Han har redan flickvän. Jag är alltså tillbaka på exakt samma ruta som jag stod på för lite mer än ett år sedan. Ni kanske minns L? Samma historia dras nu upp hos mig, och jag är så fruktansvärt rädd för att bli sårad. Jag lovade mig själv att aldrig mer någonsin träffa en människa som redan har flickvän, men nu står jag här igen.

Jag tror jag dör!

Någonstans inom mig hoppas jag att han kommer ta chansen och ge sig ut på äventyr där något okänt och lite skrämmande väntar, att han lämnar sitt trygga liv bakom sig. Och jag har en känsla av att det faktiskt kan hända. Men jag varken vågar tro eller hoppas för mycket, för jag vet vid detta laget hur skenet bedrar.

Vad i helvete ska jag göra!?

Nog om honom för idag. Nu ska jag snart sätta mig på tåget och träffa en gammal fin kompis till mig som jag inte träffat på cirka två år. Det ska bli jättemysigt!

Och FA, jag älskar dig!

Soliga kramar från FE, med huvudet fullt av cray tankar!

Inga kommentarer: